This is some text inside of a div block.
May 5, 2022

Backoffice voor ZZP bemiddeling

Een backoffice voor ZZP bemiddeling. Geef toe, hoe heerlijk zou dat zijn? Als jij werkt als intermediair tussen opdrachtgevers en klanten, dan weet je dat niet ieder softwareprogramma hierop is ingericht. Je kunt natuurlijk een dure partij inhuren om de administratieve rompslomp voor jou te regelen, maar wat als je het in een handomdraai voor elkaar bokst?

Als intermediair heb je al genoeg aan je hoofd

Ben je werkzaam als bemiddelaar dan heb je een eindeloze to do-lijst. Denken aan de deadlines en de vereisten van je opdrachtgevers, het introduceren van zzp’ers en daarbij ook nog zorgen voor voldoende acquisitie om je zaak up and running te houden. Hoe fijn zou het dan zijn dat jij je talenten kunt benutten en jouw backoffice tegelijkertijd goed geregeld is. Dit zijn de voordelen van onze backoffice voor ZZP bemiddeling:

  • All-in-one backoffice omgeving;
  • Snel je marge op jouw rekening;
  • Minder risico’s, meer vrijheid;
  • Eenvoudig opdrachtgevers en zzp’ers koppelen;
  • Goedgekeurde overeenkomsten;
  • Juridische, financiële en administratieve bewaking;
  • Direct gratis starten, zonder aansluitkosten.

Dit doet onze tooling voor jou

Het is niet alleen voor jou essentieel om alles goed op regel te hebben, daarom koppelen we ook opdrachtgevers en zzp’ers aan jouw tooling. Voordat we de voordelen voor jouw doelgroepen bespreken, gaan we even in op de capaciteiten van jouw nieuwe backoffice.

Screeningsproces

Wij zorgen ervoor dat er een uitgebreide screening wordt uitgevoerd op zowel zzp’er als opdrachtgever. De zelfstandige dient een ondernemerstoets te doorlopen, waardoor we inzicht krijgen in de realistische situatie. We bekijken of hij wel echt ondernemer is, volgens de kaders van de Belastingdienst. Daarbij controleren we alle documenten op juistheid, zoals een uittreksel van de Kamer van Koophandel, verzekeringspapieren en eventuele aanvullende documenten en diploma’s.

De opdrachtgever dient de opdrachtverklaring te doorlopen. Dit betekent dat er wordt gecheckt of de opdracht geschikt is voor een zzp’er, in het kader van de Wet DBA. Je wilt natuurlijk niet het risico lopen op een situatie, waarin schijnzelfstandigheid  aan de orde is, waardoor opdrachtgever een flinke naheffing krijgt. Zodra de screening is afgerond kun je de opdracht aanmaken.

Urenregistratie

Ideaal aan deze backoffice voor intermediairs is, dat de zelfstandigen direct in het systeem de urenregistratie kunnen bijhouden. Hierdoor worden deze rechtstreeks ter goedkeuring ingediend bij de verantwoordelijke persoon, vanuit de opdrachtgever. Doordat deze korte lijntjes en duidelijke businesstool, wordt de marge voor fouten enorm verkleind.

Facturatieproces

Zijn de uren goedgekeurd door de opdrachtgever, dan wordt het automatische facturatieproces in werking gesteld. Alle betrokken partijen zijn hierbij betrokken, maar facturen worden automatisch opgemaakt en verzonden. Er kan door de zzp’er zelfs gekozen worden voor versnelde betaling, waarvoor hij slechts 2,7% van het factuurbedrag inlevert. Deze kleine commissie betekent dat de zelfstandige binnen drie dagen het geld al op de rekening heeft. Voor 1,8% van het factuurbedrag is betaling binnen veertien dagen een feit. Is de ondernemer bereid om te wachten tot het geld ook bij Intermediair365 binnen is, dan wordt er verder geen toeslag betaald.

Wekelijks wordt er een marge overzicht opgesteld, waardoor jij als intermediair direct kunt zien wat je verdiend hebt. Binnen een week heb je dit geld op je rekening staan. Tijdrovend debiteurenbeheer en voorfinanciering van zzp’ers is voor jou verleden tijd.

Voordelen voor de opdrachtgevers

  • Screening van zzp’ers, waardoor je altijd de juiste documenten bezit;
  • Wet DBA-proof handelen;
  • Efficiënt facturatieproces met een gebundelde factuur per kostenplaats.

De tijd van naheffingen en onnodige kostenposten door tijdrovende processen is voorbij!

Voordelen voor de zzp’ers

  • Niet langer wachten op jouw uitbetaling, dankzij voorfinanciering;
  • Altijd een geldige beroeps- of bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering;
  • Financieel Fit met Intermediair365.

Wil jij ook zorgeloos bemiddelen? Laat je gegevens achter en ik bel je terug!

Ook op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?
Gabriëlla Modderman
Copywriter
Download gratis »
Profiteer direct van alle kennis

Wil je ook zorgeloos bemiddelen?

Laat je gegevens achter en ik bel je terug.

Tessa
Servicemanager

Deel dit bericht op: